بسکتبال

مقالات آموزشی بسکتبال

آشنایی کلی با بسکتبال 3

جمعه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۳۸ ب.ظ

آشنایی کلی با بسکتبال 3

 

 

وقتی توپ بالاتر از خط پرتاب آزاد است ، قانون خاصی اعمال می شود. وقتی توپ زیر آن باشد ، قانون دیگری اعمال می شود. همچنین از آن به عنوان مرجع تراز بازیکنان تهاجمی استفاده می شود.

 

 

بالای دایره

بالای دایره (کلید)

 

قسمت بالای دایره همان ناحیه مستقیمی از سبد درست در خارج از دایره پرتاب آزاد است. این ماده در درجه اول به عنوان مرجع برای هم ترازی بازیکنان تهاجمی و دفاعی استفاده می شود. همچنین یک مکان مورد علاقه است که از آن بسیاری از بازیکنان دوست دارند شلیک کنند.

 

 

بال

بال

 

ناحیه بال در کنار دادگاه در نزدیکی خط پرتاب آزاد گسترش یافته است. قسمت های بال با توجه به موقعیت بازیکن با توپ "Ballside" یا Weakside "تعیین می شوند. بال در همان طرف هدایت کننده توپ بال "Ballside یا Strongside" است. بال در سمت دور و کنار توپ ، بال "Weakside" است.

 

 

گوشه

گوشه

 

"گوشه" در درجه اول برای تعیین محلی که حاشیه و قسمت اصلی در آن ملاقات می شود ، استفاده می شود. این منطقه مورد علاقه دیگری است که بازیکنان دوست دارند از آن شلیک کنند. معمولاً هنگام بازی در منطقه دفاعی ، منطقه باز است. با این حال ، این همچنین منطقه ای است که دفاع می تواند به راحتی بازیکن تهاجمی را با توپ به دام بیندازد.

 

 

گوشه کوتاه

گوشه کوتاه

 

گوشه کوتاه ناحیه ای است که در امتداد نیمه راه اصلی بین خط حاشیه و خط قرار دارد. این منطقه تهاجمی استراتژیک است که بخصوص در برابر پدافندهای منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

منطقه محدود

منطقه 4 محدود

 

در بسکتبال حرفه ای یک قسمت مهارکننده 4 دایره ای نیمه 4 در مقابل سبد وجود دارد. وقتی موقعیت مستقر در این منطقه یا در داخل این منطقه باشد ، هیچ مدرک اتهامی توسط مدافعان نمی تواند بگیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی