بسکتبال

مقالات آموزشی بسکتبال

آشنایی کلی با بسکتبال 2

جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۳۶ ب.ظ

آشنایی کلی با بسکتبال 2

 

 

خطوط خط

خط خط

 

خطوط خط مرزهایی هستند که از خط پرتاب آزاد به پایه شروع می شوند. عرض و شکل خطوط خط در سطوح مختلف بازی متفاوت است. خطوط خط نیز حاوی مارک های فاصله خط است که برای تراز کردن و جدا کردن غیر تیراندازها استفاده می شود. فضای خط اول ، در دو طرف سبد ، توسط تیم حریف از تیرانداز آزاد اشغال می شود. غیر تیراندازها نمی توانند وارد منطقه سه ثانی شوند تا وقتی توپ از دست تیرانداز آزاد رها کند.

 

 

دایره مرکز

دایره مرکز

 

مرکز دایره یک دایره به قطر 12 پا است که در مرکز دربار قرار دارد. این برای شروع بازی و سایر موقعیت های پرش توپ مورد استفاده قرار می گیرد. در توپ های پرش ، غیر پرش ها باید در خارج از دایره باقی بمانند تا زمانی که توپ توسط یکی از پرش ها گیر بیفتد.

 

 

5 ستاره

مناطق دادگاه

 

مناطق دادگاه

 

هر منطقه از دادگاه نام خود را دارد. استفاده از اصطلاحات مناسب هنگام توصیف این مناطق بسیار مهم است. مناطق دادگاه یک دادگاه بسکتبال معمولی شامل موارد زیر است:

 

 

3 ثانیه

سه منطقه دوم

 

این منطقه زیر خط پرتاب آزاد و بین خطوط خط است. گاهی اوقات "رنگ" خوانده می شود ، زیرا در اکثر سالن های ورزشی ، آن را رنگ می کنند. من هر بازیکن تهاجمی بیش از سه ثانیه در این منطقه باقی می ماند که این یک تخلف است و تیم دیگر توپ را بدست می آورد. توجه: برخی از لیگ های حرفه ای مانند NBA ، بازیکنان دفاعی را نیز در این منطقه به سه ثانیه محدود می کنند.

 

 

مسدود کردن

مسدود کردن

 

بلوک یک منطقه بافر است که در خطوط خط جدا شده و بازیکنان تهاجمی و دفاعی را هنگام تلاش پرتاب آزاد از هم جدا می کند. علاوه بر این ، یک منطقه بسیار استراتژیک در طول بازی است. هر بازیکن - تهاجمی یا دفاعی - ایجاد موقعیت در بلوک یک مزیت قطعی به دست می آورد.

 

 

آرنج

آرنج

 

آرنج ناحیه دادگاه است که در آن خط پرتاب آزاد با خط خط مطابقت دارد. مانند "بلوک" ، آرنجها روی نفوذ دریبل اهمیت پیدا می کنند. هر بازیکن - تخلف یا دفاع - که ابتدا به آرنج می رسد ، یک مزیت کسب می کند.

 

 

خط پرتاب آزاد تمدید شد

خط پرتاب آزاد تمدید شد

 

این خط تخیلی بیانگر گسترش خط پرتاب آزاد در عرض دادگاه است. بیشتر مربیان برای تعیین قوانین دفاعی از آن استفاده می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی