بسکتبال

مقالات آموزشی بسکتبال

آشنایی کلی با بسکتبال 1

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۳۹ ق.ظ

آشنایی کلی با بسکتبال 1

 

همه خطوط دادگاه

 

برای از بین بردن سردرگمی ، مربیان ، بازیکنان و تماشاگران باید به طور یکسان با استفاده از همان اصطلاحات پایه بسکتبال ارتباط برقرار کنند. در اینجا خطوط و علائم دادگاه در یک زمین معمولی بسکتبال مشاهده می شود:

 

 

حاشیه

حاشیه

 

حاشیه دو خط مرزی است که طول دادگاه را در بر می گیرد. محل استقرار آنها با عرض درب ، که معمولاً 50 فوت عرض دارد ، تعیین می شود. به همراه خط پایه و خط پایان ، اندازه منطقه بازی را تعیین می کنند.

 

 

خطوط پایان

پایه / خط پایان

 

خط پایه / انتهای خط از حاشیه تا حاشیه پشت تخته در انتهای دادگاه اجرا می شود. آنها در چهار پا در پشت سبد قرار دارند و به طور معمول عرض 50 فوت دارند. پایه و انتهای خط بسته به اینکه کدام تیم موقعیت توپ را داشته باشد شرایط قابل تعویض هستند. مبنای پایه برای پایان تهاجمی دادگاه استفاده می شود. Endline برای پشتوانه یا پایان دفاعی دادگاه استفاده می شود.

 

 

دادگاه میانه

خط میانه دادگاه

 

خط میانی دادگاه دادگاه را به نصف تقسیم می کند. به طور تهاجمی ، هنگامی که توپ از خط میانه میانه عبور می کند ، تبدیل به یک خط مرزی می شود که ناحیه بازی تهاجمی را فقط به نیمی از زمین کاهش می دهد. همچنین در اکثر سطوح ، تیم تهاجمی فقط 8 تا 10 ثانیه برای پیشبرد توپ در خط میانی زمین دارد.

 

3 نقطه خط

خط سه نقطه

 

اهداف درست از خارج از این خط سه نقطه یا قوس به عنوان سه امتیاز شمارش می شوند. فاصله خط سه نقطه از سبد بسته به سطوح مختلف بازی متفاوت است.

 

 

خط پرتاب رایگان

خط پرتاب رایگان

 

این خط به عنوان یک خط مرزی هنگام شلیک پرتاب های آزاد استفاده می شود. پانزده فوت از تخته پشتی فاصله دارد. در یک تلاش پرتاب آزاد ، تیرانداز تا زمانی که توپ به لبه برخورد نکند ، نمی تواند روی این خط حرکت کند یا از آن عبور کند. از خط پرتاب آزاد نیز در تعریف منطقه سه دوم استفاده شده است.

 

 

دایره پرتاب رایگان

دایره پرتاب رایگان

 

دایره پرتاب آزاد به قطر 12 فوت است. آنها در پرتاب های آزاد و پرش توپ به بازی می آیند. در طی تلاش پرتاب آزاد ، تیرانداز باید درون دایره پرتاب آزاد بماند. در توپ های پرش ، غیر پرش ها باید در خارج از دایره باقی بمانند تا زمانی که توپ توسط یکی از پرش ها گیر بیفتد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی